Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,7 %1 067 00077 %
Yle TV29,7 %9,1 %900 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %730 00053 %
Yle yhteensä39,1 %36,9 %1 133 00082 %
MTV314,7 %19,9 %1 000 00072 %
Sub4,8 %4,6 %709 00051 %
AVA3,3 %2,8 %571 00041 %
C More Total0,5 %0,4 %128 0009 %
MTV yhteensä23,3 %27,8 %1 073 00078 %
Nelonen7,9 %8,8 %875 00063 %
Jim3,2 %3,1 %528 00038 %
Liv2,7 %2,8 %591 00043 %
Hero1,7 %2,4 %421 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,1 %1 012 00073 %
TV53,7 %2,9 %711 00051 %
Kutonen2,8 %2,5 %526 00038 %
Frii1,5 %1,3 %402 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC2,3 %2,5 %365 00026 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,4 %873 00063 %
STAR Channel3,1 %2,2 %461 00033 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %415 00030 %
Disney Finland5,8 %4,0 %597 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,1 %409 00030 %
Muut4,9 %3,7 %384 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 212 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.