Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %26,6 %3 017 00057 %
Yle TV210,8 %9,6 %2 784 00052 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 922 00036 %
Yle yhteensä42,5 %38,9 %3 495 00066 %
MTV315,6 %20,9 %2 947 00055 %
Sub3,8 %3,8 %2 130 00040 %
AVA2,4 %2,1 %1 510 00028 %
C More Total0,6 %0,5 %364 0007 %
MTV yhteensä22,4 %27,3 %3 317 00062 %
Nelonen7,4 %8,5 %2 595 00049 %
Jim3,6 %2,9 %1 575 00030 %
Liv2,2 %2,2 %1 615 00030 %
Hero1,3 %1,8 %1 139 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,4 %3 056 00058 %
TV53,0 %2,6 %1 876 00035 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 406 00026 %
Frii1,7 %1,6 %1 162 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %2,8 %1 028 00019 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,2 %2 553 00048 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 355 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 147 00022 %
Disney Finland5,2 %3,8 %1 801 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %1 247 00023 %
Muut3,9 %3,1 %1 130 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 083 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.