Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,8 %2 954 00056 %
Yle TV213,4 %10,9 %2 792 00053 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %1 791 00034 %
Yle yhteensä43,6 %38,1 %3 448 00065 %
MTV317,1 %23,0 %3 058 00058 %
Sub3,8 %4,3 %2 036 00038 %
AVA2,4 %2,1 %1 466 00028 %
C More Total0,9 %0,3 %420 0008 %
MTV yhteensä24,2 %29,7 %3 506 00066 %
Nelonen6,6 %7,7 %2 498 00047 %
Jim3,0 %2,7 %1 548 00029 %
Liv2,0 %2,2 %1 569 00030 %
Hero1,1 %1,7 %1 176 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,2 %2 929 00055 %
TV52,8 %2,4 %1 719 00032 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 457 00027 %
Frii1,8 %1,7 %1 051 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC2,5 %2,9 %1 102 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,4 %2 429 00046 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 286 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 080 00020 %
Disney Finland4,9 %3,9 %1 734 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,3 %1 164 00022 %
Muut3,1 %2,4 %1 014 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 132 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.