Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,2 %30,9 %1 133 00091 %
Yle TV213,3 %11,8 %999 00080 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %764 00061 %
Yle yhteensä52,2 %45,3 %1 153 00092 %
MTV319,2 %26,1 %1 091 00087 %
Sub1,9 %2,3 %654 00052 %
AVA1,8 %1,1 %534 00043 %
C More Total0,7 %0,3 %130 00010 %
MTV yhteensä23,6 %29,8 %1 108 00089 %
Nelonen4,5 %5,9 %783 00063 %
Jim3,0 %2,3 %579 00046 %
Liv1,2 %1,2 %561 00045 %
Hero0,9 %1,4 %468 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,9 %914 00073 %
TV52,0 %1,5 %586 00047 %
Kutonen1,4 %1,2 %441 00035 %
Frii1,7 %1,6 %400 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC2,0 %1,9 %400 00032 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,2 %758 00061 %
STAR Channel0,9 %1,0 %362 00029 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %380 00030 %
Disney Finland3,1 %2,5 %519 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV3,0 %3,7 %603 00048 %
Muut1,7 %1,6 %239 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 175 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.