Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,8 %1 620 00060 %
Yle TV212,6 %11,1 %1 522 00057 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,4 %1 040 00039 %
Yle yhteensä43,6 %37,3 %1 909 00071 %
MTV320,3 %26,0 %1 680 00062 %
Sub3,2 %3,5 %1 095 00041 %
AVA3,1 %2,7 %831 00031 %
C More Total0,3 %0,2 %131 0005 %
MTV yhteensä26,9 %32,4 %1 878 00070 %
Nelonen6,4 %7,4 %1 348 00050 %
Jim2,6 %2,0 %782 00029 %
Liv2,2 %2,4 %845 00031 %
Hero1,0 %1,5 %579 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,4 %1 613 00060 %
TV53,4 %3,4 %1 021 00038 %
Kutonen1,2 %1,1 %644 00024 %
Frii1,9 %1,8 %576 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC2,8 %2,8 %582 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,1 %1 283 00048 %
STAR Channel2,0 %1,8 %635 00024 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %488 00018 %
Disney Finland3,5 %2,9 %890 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,3 %640 00024 %
Muut2,7 %2,6 %525 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.