Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %24,9 %1 588 00059 %
Yle TV29,0 %8,4 %1 502 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 029 00038 %
Yle yhteensä41,4 %36,2 %1 905 00071 %
MTV320,9 %25,9 %1 729 00064 %
Sub3,2 %3,4 %1 061 00039 %
AVA3,0 %2,4 %853 00032 %
C More Total0,4 %0,4 %163 0006 %
MTV yhteensä27,6 %32,1 %1 870 00069 %
Nelonen7,8 %9,9 %1 456 00054 %
Jim2,3 %1,7 %800 00030 %
Liv2,9 %3,1 %948 00035 %
Hero1,3 %1,7 %555 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,5 %1 678 00062 %
TV53,3 %3,0 %1 041 00039 %
Kutonen1,1 %1,1 %617 00023 %
Frii2,1 %2,1 %568 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,7 %2,7 %610 00023 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,9 %1 326 00049 %
STAR Channel1,8 %1,5 %604 00022 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %495 00018 %
Disney Finland3,5 %2,8 %854 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %604 00022 %
Muut2,5 %1,8 %540 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.