Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %24,9 %1 690 00063 %
Yle TV28,6 %7,9 %1 561 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 022 00038 %
Yle yhteensä41,4 %36,0 %1 992 00074 %
MTV322,0 %26,7 %1 857 00069 %
Sub3,1 %3,4 %1 033 00038 %
AVA2,8 %2,4 %896 00033 %
C More Total0,9 %0,9 %330 00012 %
MTV yhteensä28,7 %33,5 %2 038 00076 %
Nelonen7,7 %9,9 %1 503 00056 %
Jim2,1 %1,7 %796 00030 %
Liv2,9 %2,9 %964 00036 %
Hero1,0 %1,3 %583 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,7 %1 687 00063 %
TV53,1 %2,6 %959 00036 %
Kutonen1,0 %1,1 %629 00023 %
Frii1,8 %1,5 %568 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0000 %
TLC2,7 %2,8 %597 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,4 %1 334 00050 %
STAR Channel1,5 %1,3 %553 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %510 00019 %
Disney Finland3,3 %2,5 %805 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,2 %666 00025 %
Muut2,2 %1,8 %514 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 294 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.