Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,3 %3 315 00062 %
Yle TV210,0 %9,6 %3 142 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %2 016 00038 %
Yle yhteensä42,2 %38,0 %3 849 00072 %
MTV319,2 %24,1 %3 577 00067 %
Sub3,9 %4,2 %2 207 00042 %
AVA2,5 %2,3 %1 757 00033 %
C More Total1,6 %1,4 %759 00014 %
MTV yhteensä27,1 %32,0 %3 965 00075 %
Nelonen6,8 %8,6 %2 919 00055 %
Jim2,4 %1,9 %1 722 00032 %
Liv2,2 %2,3 %1 850 00035 %
Hero1,0 %1,4 %1 275 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,3 %3 316 00062 %
TV53,0 %2,6 %1 952 00037 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 526 00029 %
Frii1,5 %1,4 %1 165 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC1,9 %2,0 %1 119 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,0 %2 673 00050 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 319 00025 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 230 00023 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 800 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %1 321 00025 %
Muut3,2 %2,3 %1 162 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 456 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.