Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 999 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %25,8 %1 470 00060 %
Yle TV211,1 %13,1 %1 407 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 005 00041 %
Yle yhteensä42,3 %41,9 %1 686 00069 %
MTV316,0 %19,6 %1 515 00062 %
Sub4,1 %4,7 %1 098 00045 %
AVA2,0 %1,7 %745 00031 %
C More Total0,9 %0,9 %263 00011 %
MTV yhteensä23,1 %26,9 %1 676 00069 %
Nelonen7,0 %8,6 %1 331 00055 %
Jim3,5 %2,8 %909 00037 %
Liv1,6 %1,8 %761 00031 %
Hero1,0 %1,5 %582 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,6 %1 512 00062 %
TV52,9 %2,5 %974 00040 %
Kutonen3,2 %2,7 %809 00033 %
Frii1,5 %1,3 %569 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %24 0001 %
TLC1,1 %0,9 %483 00020 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,6 %1 257 00052 %
STAR Channel2,6 %1,9 %693 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %695 00028 %
Disney Finland6,1 %4,4 %966 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %652 00027 %
Muut4,9 %2,8 %641 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 999 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.