Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,6 %3 099 00058 %
Yle TV214,8 %14,0 %3 052 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %2 025 00038 %
Yle yhteensä45,3 %39,9 %3 665 00069 %
MTV317,2 %22,4 %3 194 00060 %
Sub3,5 %4,0 %2 188 00041 %
AVA2,4 %2,0 %1 549 00029 %
C More Total0,5 %0,5 %370 0007 %
MTV yhteensä23,5 %28,9 %3 601 00068 %
Nelonen6,6 %7,6 %2 740 00052 %
Jim3,0 %2,5 %1 692 00032 %
Liv1,7 %1,9 %1 604 00030 %
Hero1,1 %1,5 %1 239 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,5 %3 245 00061 %
TV53,3 %3,3 %2 060 00039 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 529 00029 %
Frii1,5 %1,5 %1 179 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %47 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 117 00021 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %2 591 00049 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 369 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 224 00023 %
Disney Finland4,7 %3,6 %1 959 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,3 %1 309 00025 %
Muut3,5 %3,2 %1 168 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 303 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.