Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 052 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,7 %3 025 00061 %
Yle TV214,5 %14,0 %2 880 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,3 %1 955 00039 %
Yle yhteensä45,4 %40,0 %3 482 00070 %
MTV317,3 %22,5 %3 080 00062 %
Sub3,4 %3,9 %2 105 00042 %
AVA2,4 %2,0 %1 522 00031 %
C More Total0,4 %0,5 %340 0007 %
MTV yhteensä23,6 %28,9 %3 432 00069 %
Nelonen6,4 %7,5 %2 608 00053 %
Jim3,1 %2,5 %1 667 00034 %
Liv1,7 %1,9 %1 588 00032 %
Hero1,1 %1,5 %1 218 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,5 %3 097 00062 %
TV53,3 %3,2 %1 995 00040 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 497 00030 %
Frii1,5 %1,5 %1 163 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %42 0001 %
TLC1,9 %2,0 %1 093 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,6 %2 494 00050 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 324 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 190 00024 %
Disney Finland4,7 %3,6 %1 893 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,3 %1 294 00026 %
Muut3,5 %3,2 %1 113 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 052 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.