Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,6 %1 130 00081 %
Yle TV27,7 %9,3 %952 00068 %
Yle Teema&Fem4,8 %5,7 %834 00060 %
Yle yhteensä38,8 %38,7 %1 200 00086 %
MTV313,7 %18,0 %1 071 00076 %
Sub4,3 %4,7 %788 00056 %
AVA2,4 %2,0 %575 00041 %
C More Total2,0 %0,4 %141 00010 %
MTV yhteensä22,4 %25,2 %1 144 00082 %
Nelonen6,7 %8,2 %936 00067 %
Jim2,7 %2,0 %614 00044 %
Liv2,9 %2,9 %604 00043 %
Hero1,5 %2,0 %482 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,1 %1 063 00076 %
TV53,3 %2,9 %694 00050 %
Kutonen3,6 %3,8 %636 00045 %
Frii2,6 %2,6 %457 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %44 0003 %
TLC3,2 %3,4 %430 00031 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,5 %950 00068 %
STAR Channel2,8 %2,5 %506 00036 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %531 00038 %
Disney Finland5,8 %5,0 %725 00052 %
Paramount Network0,4 %0,3 %139 00010 %
AlfaTV0,3 %0,4 %310 00022 %
Muut4,4 %2,0 %308 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.