Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,7 %1 593 00061 %
Yle TV29,5 %10,2 %1 431 00055 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,6 %1 076 00041 %
Yle yhteensä40,6 %38,5 %1 804 00069 %
MTV312,4 %17,5 %1 530 00059 %
Sub4,8 %5,3 %1 250 00048 %
AVA1,4 %1,2 %667 00026 %
C More Total3,1 %1,2 %376 00014 %
MTV yhteensä21,6 %25,2 %1 785 00069 %
Nelonen7,0 %9,2 %1 432 00055 %
Jim2,8 %2,4 %852 00033 %
Liv2,0 %2,2 %825 00032 %
Hero1,1 %1,5 %622 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %1 598 00061 %
TV52,4 %2,1 %974 00037 %
Kutonen4,5 %5,1 %965 00037 %
Frii1,5 %1,4 %580 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %70 0003 %
TLC1,4 %1,2 %560 00022 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,2 %1 409 00054 %
STAR Channel3,4 %2,8 %822 00032 %
National Geographic Channel3,6 %2,8 %798 00031 %
Disney Finland7,0 %5,6 %1 142 00044 %
Paramount Network0,4 %0,4 %203 0008 %
AlfaTV0,4 %0,5 %450 00017 %
Muut5,3 %3,4 %661 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 101 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.