Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %22,8 %1 575 00061 %
Yle TV213,4 %16,5 %1 505 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,6 %1 048 00040 %
Yle yhteensä44,6 %42,9 %1 841 00071 %
MTV312,4 %17,3 %1 568 00060 %
Sub4,1 %4,2 %1 150 00044 %
AVA1,6 %1,3 %654 00025 %
C More Total1,1 %0,7 %230 0009 %
MTV yhteensä19,1 %23,5 %1 786 00069 %
Nelonen7,0 %8,3 %1 405 00054 %
Jim3,0 %2,2 %944 00036 %
Liv1,6 %1,7 %796 00031 %
Hero1,3 %1,6 %666 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %13,8 %1 613 00062 %
TV52,7 %2,8 %978 00038 %
Kutonen3,6 %3,3 %934 00036 %
Frii1,6 %1,7 %590 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0002 %
TLC1,2 %1,1 %541 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,1 %1 372 00053 %
STAR Channel3,3 %2,2 %794 00031 %
National Geographic Channel4,1 %2,8 %803 00031 %
Disney Finland7,4 %5,1 %1 082 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %239 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %400 00015 %
Muut4,7 %3,7 %688 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 198 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.