Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,5 %1 153 00082 %
Yle TV211,1 %14,4 %1 000 00071 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,2 %816 00058 %
Yle yhteensä42,1 %41,0 %1 257 00090 %
MTV313,5 %17,8 %1 084 00077 %
Sub3,9 %4,4 %770 00055 %
AVA2,4 %2,1 %575 00041 %
C More Total0,6 %0,2 %85 0006 %
MTV yhteensä20,4 %24,6 %1 132 00081 %
Nelonen6,8 %7,4 %922 00066 %
Jim3,0 %2,2 %658 00047 %
Liv2,5 %2,5 %620 00044 %
Hero1,5 %2,1 %527 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %14,2 %1 036 00074 %
TV53,6 %3,5 %725 00052 %
Kutonen2,8 %2,5 %627 00045 %
Frii2,7 %2,9 %496 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %54 0004 %
TLC2,7 %2,9 %408 00029 %
Warner Bros. Discovery12,7 %12,4 %961 00068 %
STAR Channel2,5 %1,9 %547 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %541 00039 %
Disney Finland5,9 %4,6 %755 00054 %
Paramount Network0,5 %0,4 %185 00013 %
AlfaTV0,3 %0,4 %285 00020 %
Muut4,1 %2,4 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 308 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.