Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 138 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %29,7 %1 104 00092 %
Yle TV213,0 %15,7 %1 010 00084 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,7 %852 00071 %
Yle yhteensä56,6 %50,1 %1 129 00094 %
MTV316,5 %24,2 %1 035 00086 %
Sub1,7 %1,9 %655 00055 %
AVA1,7 %1,2 %450 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %115 00010 %
MTV yhteensä20,4 %27,6 %1 056 00088 %
Nelonen4,5 %5,2 %821 00069 %
Jim1,8 %1,4 %529 00044 %
Liv1,6 %1,3 %552 00046 %
Hero0,7 %0,9 %397 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %8,8 %903 00075 %
TV51,3 %1,4 %558 00047 %
Kutonen1,5 %1,3 %447 00037 %
Frii1,8 %2,1 %387 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0002 %
TLC2,4 %1,9 %405 00034 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %751 00063 %
STAR Channel1,2 %1,2 %366 00031 %
National Geographic Channel3,0 %2,3 %441 00037 %
Disney Finland4,1 %3,5 %549 00046 %
Paramount Network0,1 %0,1 %75 0006 %
AlfaTV0,8 %1,1 %413 00034 %
Muut1,5 %1,3 %237 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 138 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.