Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,0 %3 169 00060 %
Yle TV29,1 %9,3 %2 852 00054 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,9 %2 150 00041 %
Yle yhteensä42,7 %39,2 %3 634 00069 %
MTV314,6 %20,3 %3 130 00059 %
Sub4,0 %4,3 %2 272 00043 %
AVA1,9 %1,6 %1 393 00026 %
C More Total2,1 %0,7 %602 00011 %
MTV yhteensä22,6 %26,9 %3 581 00068 %
Nelonen6,3 %7,8 %2 784 00053 %
Jim2,6 %2,2 %1 646 00031 %
Liv2,6 %2,4 %1 658 00031 %
Hero1,1 %1,4 %1 154 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,9 %3 179 00060 %
TV52,3 %2,0 %1 813 00034 %
Kutonen3,0 %3,3 %1 644 00031 %
Frii2,1 %2,3 %1 106 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %108 0002 %
TLC2,8 %2,8 %1 243 00024 %
Warner Bros. Discovery11,5 %11,4 %2 716 00051 %
STAR Channel2,9 %2,7 %1 429 00027 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %1 333 00025 %
Disney Finland5,8 %5,0 %2 033 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %363 0007 %
AlfaTV0,5 %0,6 %855 00016 %
Muut4,1 %2,6 %1 166 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 277 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.