Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,9 %1 529 00063 %
Yle TV29,2 %10,3 %1 341 00056 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,6 %1 051 00044 %
Yle yhteensä40,9 %38,8 %1 690 00070 %
MTV312,6 %17,6 %1 478 00061 %
Sub4,8 %5,4 %1 207 00050 %
AVA1,4 %1,2 %648 00027 %
C More Total2,9 %1,2 %339 00014 %
MTV yhteensä21,7 %25,3 %1 683 00070 %
Nelonen6,9 %9,1 %1 358 00056 %
Jim2,9 %2,5 %833 00034 %
Liv2,1 %2,2 %803 00033 %
Hero1,1 %1,5 %616 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %1 514 00063 %
TV52,4 %2,1 %949 00039 %
Kutonen4,6 %5,1 %950 00039 %
Frii1,5 %1,4 %573 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC1,4 %1,2 %547 00023 %
Warner Bros. Discovery11,8 %11,2 %1 363 00056 %
STAR Channel3,4 %2,7 %794 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %771 00032 %
Disney Finland7,1 %5,6 %1 108 00046 %
Paramount Network0,4 %0,4 %200 0008 %
AlfaTV0,4 %0,5 %443 00018 %
Muut4,7 %3,0 %593 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 959 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.