Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,6 %1 151 00082 %
Yle TV27,5 %8,5 %977 00070 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,3 %825 00059 %
Yle yhteensä38,3 %36,4 %1 221 00087 %
MTV314,9 %19,5 %1 127 00080 %
Sub3,7 %4,1 %767 00055 %
AVA1,8 %1,4 %517 00037 %
C More Total2,1 %0,6 %163 00012 %
MTV yhteensä22,6 %25,7 %1 193 00085 %
Nelonen9,2 %11,9 %932 00066 %
Jim2,6 %2,1 %586 00042 %
Liv2,4 %2,9 %654 00047 %
Hero1,6 %2,0 %498 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,8 %1 064 00076 %
TV53,3 %3,1 %755 00054 %
Kutonen3,1 %2,7 %614 00044 %
Frii2,2 %2,1 %457 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %41 0003 %
TLC2,7 %2,6 %443 00032 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,6 %961 00069 %
STAR Channel2,7 %2,1 %492 00035 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %489 00035 %
Disney Finland5,7 %4,2 %683 00049 %
Paramount Network0,4 %0,3 %167 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %277 00020 %
Muut4,1 %2,6 %282 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 303 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.