Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,0 %1 648 00062 %
Yle TV27,4 %6,9 %1 426 00053 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,6 %1 043 00039 %
Yle yhteensä43,8 %37,5 %1 889 00071 %
MTV317,9 %24,7 %1 696 00063 %
Sub3,5 %3,8 %1 116 00042 %
AVA2,3 %1,8 %654 00024 %
C More Total1,1 %0,4 %219 0008 %
MTV yhteensä24,8 %30,6 %1 892 00071 %
Nelonen6,6 %8,6 %1 347 00050 %
Jim1,8 %1,8 %747 00028 %
Liv2,6 %2,6 %875 00033 %
Hero1,0 %1,3 %491 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,3 %1 584 00059 %
TV52,2 %1,9 %942 00035 %
Kutonen1,2 %1,0 %608 00023 %
Frii2,4 %2,5 %590 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0001 %
TLC4,3 %3,9 %694 00026 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,4 %1 333 00050 %
STAR Channel2,3 %2,2 %591 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,5 %535 00020 %
Disney Finland4,3 %3,7 %837 00031 %
Paramount Network0,3 %0,3 %146 0005 %
AlfaTV0,7 %1,1 %423 00016 %
Muut2,7 %2,2 %442 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.