Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %32,3 %1 114 00093 %
Yle TV28,0 %8,6 %980 00082 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,7 %845 00071 %
Yle yhteensä53,2 %45,6 %1 126 00094 %
MTV317,0 %24,6 %1 054 00088 %
Sub1,8 %2,1 %637 00053 %
AVA1,4 %1,1 %460 00038 %
C More Total1,6 %0,8 %172 00014 %
MTV yhteensä21,8 %28,4 %1 083 00091 %
Nelonen6,3 %9,2 %874 00073 %
Jim1,5 %1,3 %538 00045 %
Liv1,7 %1,5 %564 00047 %
Hero0,6 %0,8 %371 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,8 %939 00079 %
TV51,2 %0,9 %555 00046 %
Kutonen1,6 %1,1 %431 00036 %
Frii1,7 %2,1 %400 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0002 %
TLC2,4 %1,8 %405 00034 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,1 %765 00064 %
STAR Channel1,0 %1,0 %380 00032 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %419 00035 %
Disney Finland3,7 %2,8 %548 00046 %
Paramount Network0,1 %0,0 %47 0004 %
AlfaTV1,0 %1,5 %422 00035 %
Muut1,6 %1,6 %218 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.