Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %25,1 %3 076 00063 %
Yle TV28,1 %8,2 %2 699 00055 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,0 %1 988 00040 %
Yle yhteensä41,9 %37,3 %3 437 00070 %
MTV315,6 %21,5 %3 136 00064 %
Sub3,8 %4,1 %2 153 00044 %
AVA1,7 %1,4 %1 287 00026 %
C More Total2,0 %0,9 %526 00011 %
MTV yhteensä23,1 %27,9 %3 480 00071 %
Nelonen7,4 %10,1 %2 553 00052 %
Jim2,2 %2,0 %1 546 00031 %
Liv2,2 %2,3 %1 655 00034 %
Hero1,2 %1,4 %1 122 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %2 996 00061 %
TV52,5 %2,3 %1 934 00039 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 505 00031 %
Frii1,9 %2,0 %1 106 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0002 %
TLC2,9 %2,6 %1 206 00025 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,5 %2 651 00054 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 323 00027 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 275 00026 %
Disney Finland5,8 %4,4 %1 837 00037 %
Paramount Network0,3 %0,3 %312 0006 %
AlfaTV0,6 %0,9 %849 00017 %
Muut3,5 %2,8 %950 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 051 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.