Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %27,9 %1 257 00090 %
Yle TV27,8 %7,4 %1 108 00079 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,7 %876 00063 %
Yle yhteensä42,4 %38,1 %1 305 00093 %
MTV316,7 %21,5 %1 231 00088 %
Sub3,5 %3,8 %848 00061 %
AVA2,1 %2,5 %690 00049 %
C More Total0,5 %0,4 %119 0008 %
MTV yhteensä22,7 %28,0 %1 279 00091 %
Nelonen7,1 %8,5 %1 033 00074 %
Jim2,6 %2,3 %716 00051 %
Liv2,2 %2,3 %754 00054 %
Hero1,3 %1,6 %494 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,7 %1 149 00082 %
TV53,6 %3,2 %833 00059 %
Kutonen2,8 %2,0 %666 00047 %
Frii2,4 %2,6 %538 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0003 %
TLC2,2 %2,6 %479 00034 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,6 %1 019 00073 %
STAR Channel2,8 %2,6 %626 00045 %
National Geographic Channel2,9 %2,7 %583 00042 %
Disney Finland5,7 %5,3 %805 00057 %
Paramount Network0,6 %0,4 %167 00012 %
AlfaTV0,4 %0,5 %372 00026 %
Muut3,6 %2,4 %299 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 349 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.