Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %28,1 %1 737 00067 %
Yle TV29,7 %8,4 %1 662 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 134 00044 %
Yle yhteensä44,5 %39,1 %2 013 00077 %
MTV316,1 %21,9 %1 868 00072 %
Sub3,9 %4,0 %1 287 00049 %
AVA1,4 %1,6 %857 00033 %
C More Total0,8 %0,8 %224 0009 %
MTV yhteensä22,1 %28,3 %2 019 00078 %
Nelonen6,7 %8,4 %1 612 00062 %
Jim3,2 %3,1 %1 060 00041 %
Liv1,5 %1,7 %940 00036 %
Hero1,0 %1,3 %681 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,4 %1 803 00069 %
TV53,1 %2,8 %1 142 00044 %
Kutonen3,2 %2,6 %992 00038 %
Frii1,7 %1,8 %637 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
TLC1,2 %1,3 %588 00023 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %1 449 00056 %
STAR Channel3,2 %2,5 %916 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,9 %819 00031 %
Disney Finland6,7 %5,4 %1 178 00045 %
Paramount Network0,5 %0,4 %231 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %503 00019 %
Muut3,3 %2,6 %538 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 231 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.