Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %28,4 %1 664 00069 %
Yle TV29,2 %8,3 %1 543 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %1 100 00046 %
Yle yhteensä44,8 %39,5 %1 863 00077 %
MTV316,1 %21,6 %1 751 00073 %
Sub3,7 %4,1 %1 219 00050 %
AVA1,4 %1,6 %842 00035 %
C More Total0,6 %0,7 %197 0008 %
MTV yhteensä21,9 %28,0 %1 877 00078 %
Nelonen6,5 %8,3 %1 508 00062 %
Jim3,3 %3,1 %1 029 00043 %
Liv1,6 %1,7 %921 00038 %
Hero1,1 %1,3 %675 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,4 %1 686 00070 %
TV53,1 %2,9 %1 115 00046 %
Kutonen3,3 %2,7 %970 00040 %
Frii1,8 %1,8 %634 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0003 %
TLC1,2 %1,3 %573 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,2 %1 403 00058 %
STAR Channel3,2 %2,5 %874 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,9 %816 00034 %
Disney Finland6,8 %5,4 %1 136 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %228 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %503 00021 %
Muut3,0 %2,4 %476 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.