Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,0 %14,6 %799 00057 %
Yle TV28,9 %5,9 %734 00053 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %354 00025 %
Yle yhteensä24,6 %22,3 %1 005 00072 %
MTV320,9 %26,3 %914 00065 %
Sub6,2 %5,9 %658 00047 %
AVA2,1 %2,1 %380 00027 %
C More Total0,6 %0,2 %94 0007 %
MTV yhteensä29,8 %34,5 %1 036 00074 %
Nelonen9,4 %12,3 %850 00061 %
Jim5,2 %5,4 %540 00039 %
Liv3,1 %2,9 %478 00034 %
Hero1,6 %1,4 %279 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,1 %979 00070 %
TV54,8 %4,5 %571 00041 %
Kutonen3,1 %2,8 %381 00027 %
Frii1,9 %1,8 %260 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC3,3 %3,2 %335 00024 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,3 %784 00056 %
STAR Channel5,4 %4,0 %377 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %297 00021 %
Disney Finland8,1 %5,5 %519 00037 %
Paramount Network0,9 %0,9 %141 00010 %
AlfaTV0,1 %0,2 %102 0007 %
Muut3,9 %2,3 %337 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 209 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.