Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %28,5 %3 504 00071 %
Yle TV28,8 %7,9 %3 125 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %2 220 00045 %
Yle yhteensä44,7 %39,2 %3 866 00079 %
MTV318,1 %23,3 %3 603 00073 %
Sub3,1 %3,3 %2 362 00048 %
AVA1,9 %2,0 %1 773 00036 %
C More Total0,4 %0,4 %348 0007 %
MTV yhteensä23,6 %29,0 %3 874 00079 %
Nelonen6,9 %8,9 %3 151 00064 %
Jim2,8 %2,6 %1 984 00040 %
Liv2,2 %2,1 %2 014 00041 %
Hero1,1 %1,2 %1 291 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,8 %3 530 00072 %
TV53,0 %2,8 %2 240 00046 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 664 00034 %
Frii2,2 %2,4 %1 336 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %80 0002 %
TLC2,2 %2,4 %1 329 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,6 %2 876 00059 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 641 00033 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 445 00029 %
Disney Finland5,3 %4,4 %2 151 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %433 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %995 00020 %
Muut2,5 %1,9 %928 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 293 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.