Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,9 %3 442 00070 %
Yle TV29,5 %8,6 %3 096 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %2 212 00045 %
Yle yhteensä44,7 %37,5 %3 830 00078 %
MTV317,6 %23,3 %3 521 00072 %
Sub3,3 %3,9 %2 483 00051 %
AVA2,2 %2,3 %1 923 00039 %
C More Total0,6 %0,4 %385 0008 %
MTV yhteensä23,6 %29,9 %3 828 00078 %
Nelonen6,8 %9,2 %3 192 00065 %
Jim2,7 %2,5 %1 966 00040 %
Liv2,3 %2,4 %2 066 00042 %
Hero1,1 %1,4 %1 383 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,5 %3 564 00073 %
TV53,0 %3,0 %2 311 00047 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 745 00035 %
Frii2,2 %2,1 %1 373 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC2,1 %2,2 %1 399 00028 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,6 %2 939 00060 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 691 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 430 00029 %
Disney Finland5,3 %4,4 %2 239 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %478 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %952 00019 %
Muut2,5 %2,0 %1 094 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 297 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.