Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 363 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %26,1 %1 850 00069 %
Yle TV29,6 %8,2 %1 661 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 130 00042 %
Yle yhteensä45,0 %37,4 %2 093 00078 %
MTV319,2 %24,9 %1 951 00073 %
Sub2,6 %2,8 %1 230 00046 %
AVA2,6 %2,8 %1 024 00038 %
C More Total0,3 %0,1 %167 0006 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %2 107 00079 %
Nelonen7,5 %10,1 %1 753 00065 %
Jim2,3 %2,1 %974 00036 %
Liv2,7 %2,7 %1 115 00042 %
Hero1,1 %1,3 %665 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,2 %1 936 00072 %
TV52,7 %2,7 %1 169 00044 %
Kutonen1,1 %1,2 %773 00029 %
Frii2,7 %2,5 %698 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC3,0 %3,1 %782 00029 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %1 523 00057 %
STAR Channel2,3 %2,3 %779 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %646 00024 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 080 00040 %
Paramount Network0,5 %0,3 %255 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %459 00017 %
Muut2,0 %1,7 %571 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 363 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.