Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,3 %1 263 00090 %
Yle TV28,9 %8,7 %1 059 00076 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,8 %840 00060 %
Yle yhteensä42,0 %36,7 %1 304 00093 %
MTV316,3 %21,7 %1 200 00086 %
Sub3,6 %4,3 %853 00061 %
AVA2,4 %2,6 %719 00051 %
C More Total0,7 %0,3 %151 00011 %
MTV yhteensä22,9 %28,9 %1 253 00090 %
Nelonen7,1 %8,6 %1 098 00079 %
Jim2,9 %2,8 %695 00050 %
Liv2,6 %2,6 %762 00055 %
Hero1,5 %2,0 %620 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,0 %1 193 00085 %
TV53,5 %3,4 %863 00062 %
Kutonen3,1 %2,3 %714 00051 %
Frii2,5 %2,4 %568 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %55 0004 %
TLC1,9 %2,4 %530 00038 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,6 %1 052 00075 %
STAR Channel2,5 %2,3 %598 00043 %
National Geographic Channel3,2 %2,5 %608 00044 %
Disney Finland5,7 %4,9 %797 00057 %
Paramount Network0,5 %0,3 %207 00015 %
AlfaTV0,3 %0,3 %354 00025 %
Muut3,3 %2,2 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 343 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.