Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,0 %3 469 00071 %
Yle TV213,7 %8,1 %3 383 00069 %
Yle Teema2,1 %2,0 %1 845 00038 %
Yle Fem1,2 %1,4 %1 605 00033 %
Yle yhteensä46,6 %37,6 %3 921 00080 %
MTV316,2 %23,0 %3 565 00073 %
Sub3,6 %4,2 %2 572 00053 %
AVA2,1 %2,2 %1 820 00037 %
C More Total0,8 %0,9 %452 0009 %
MTV yhteensä22,7 %30,2 %3 879 00079 %
Nelonen6,5 %8,0 %3 190 00065 %
Jim2,7 %2,5 %2 091 00043 %
Liv2,1 %2,3 %1 904 00039 %
Hero1,2 %1,7 %1 492 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,4 %3 523 00072 %
TV53,0 %3,6 %2 277 00047 %
Kutonen2,1 %2,3 %1 602 00033 %
Frii1,9 %2,0 %1 386 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %142 0003 %
TLC1,0 %1,1 %1 232 00025 %
Warner Bros. Discovery9,3 %10,3 %3 001 00061 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 718 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 369 00028 %
Disney Finland4,6 %3,5 %2 152 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %189 0004 %
Muut4,0 %3,8 %1 821 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 343 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.