Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,3 %34,6 %1 098 00096 %
Yle TV214,5 %8,0 %998 00087 %
Yle Teema2,7 %2,8 %730 00064 %
Yle Fem1,7 %2,0 %671 00059 %
Yle yhteensä58,1 %47,3 %1 106 00097 %
MTV317,9 %27,0 %1 046 00091 %
Sub1,6 %1,9 %690 00060 %
AVA1,5 %1,2 %526 00046 %
C More Total0,6 %0,7 %126 00011 %
MTV yhteensä21,6 %30,8 %1 070 00094 %
Nelonen4,0 %5,2 %898 00079 %
Jim1,9 %1,9 %623 00054 %
Liv1,1 %1,4 %573 00050 %
Hero0,5 %0,7 %377 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,6 %9,2 %965 00084 %
TV51,8 %2,4 %675 00059 %
Kutonen1,1 %1,4 %430 00038 %
Frii1,3 %1,5 %411 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0003 %
TLC0,8 %0,8 %348 00030 %
Warner Bros. Discovery6,5 %7,4 %816 00071 %
STAR Channel0,7 %0,4 %380 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %392 00034 %
Disney Finland2,3 %1,6 %521 00046 %
Music TV0,2 %0,0 %16 0001 %
Muut3,7 %3,7 %612 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.