Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,9 %1 714 00072 %
Yle TV215,4 %9,2 %1 700 00071 %
Yle Teema1,9 %1,7 %937 00039 %
Yle Fem1,0 %1,1 %789 00033 %
Yle yhteensä46,9 %37,9 %1 953 00082 %
MTV313,4 %19,0 %1 716 00072 %
Sub4,2 %5,2 %1 384 00058 %
AVA1,4 %1,7 %849 00035 %
C More Total1,2 %1,4 %268 00011 %
MTV yhteensä20,1 %27,2 %1 873 00078 %
Nelonen6,5 %8,4 %1 581 00066 %
Jim2,9 %2,8 %1 076 00045 %
Liv1,2 %1,5 %907 00038 %
Hero1,4 %1,8 %787 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %1 730 00072 %
TV53,0 %3,9 %1 216 00051 %
Kutonen3,1 %3,5 %947 00040 %
Frii1,5 %1,6 %720 00030 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %85 0004 %
TLC0,5 %0,6 %597 00025 %
Warner Bros. Discovery10,3 %11,5 %1 546 00065 %
STAR Channel2,3 %2,1 %931 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %804 00034 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 151 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %104 0004 %
Muut4,8 %4,5 %981 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.