Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %10,9 %815 00060 %
Yle TV213,9 %8,8 %915 00067 %
Yle Teema1,0 %0,9 %278 00020 %
Yle Fem0,7 %0,8 %243 00018 %
Yle yhteensä26,9 %21,4 %1 063 00078 %
MTV314,1 %19,0 %931 00068 %
Sub7,0 %7,3 %740 00054 %
AVA3,5 %3,2 %459 00034 %
C More Total1,5 %1,4 %122 0009 %
MTV yhteensä26,1 %30,9 %1 072 00078 %
Nelonen10,3 %11,8 %866 00063 %
Jim3,4 %3,0 %495 00036 %
Liv3,2 %3,2 %490 00036 %
Hero1,9 %2,5 %395 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %20,5 %965 00070 %
TV54,9 %5,6 %595 00043 %
Kutonen3,8 %4,3 %443 00032 %
Frii2,5 %2,0 %322 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,7 %48 0004 %
TLC1,4 %1,4 %332 00024 %
Warner Bros. Discovery13,9 %14,9 %860 00063 %
STAR Channel5,5 %5,3 %527 00038 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %328 00024 %
Disney Finland8,4 %7,0 %625 00046 %
Music TV0,7 %0,5 %104 0008 %
Muut5,3 %4,8 %475 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 220 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.