Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,6 %1 784 00069 %
Yle TV215,8 %9,3 %1 835 00071 %
Yle Teema1,8 %1,7 %950 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %811 00031 %
Yle yhteensä46,8 %37,7 %2 096 00081 %
MTV313,2 %18,9 %1 808 00070 %
Sub4,3 %5,2 %1 451 00056 %
AVA1,3 %1,6 %873 00034 %
C More Total1,2 %1,4 %286 00011 %
MTV yhteensä20,1 %27,2 %1 999 00077 %
Nelonen6,6 %8,4 %1 688 00065 %
Jim2,8 %2,8 %1 106 00043 %
Liv1,2 %1,6 %929 00036 %
Hero1,3 %1,8 %799 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,6 %1 848 00072 %
TV53,0 %3,9 %1 258 00049 %
Kutonen3,1 %3,5 %976 00038 %
Frii1,5 %1,6 %736 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %88 0003 %
TLC0,5 %0,6 %616 00024 %
Warner Bros. Discovery10,2 %11,6 %1 616 00063 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 003 00039 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %826 00032 %
Disney Finland5,6 %4,2 %1 226 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %107 0004 %
Muut4,9 %4,7 %1 022 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 316 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.