Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %37,7 %3 918 00080 %
Yle TV214,7 %7,6 %3 436 00070 %
Yle Teema2,6 %1,4 %2 170 00044 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 654 00034 %
Yle yhteensä53,8 %48,0 %4 159 00085 %
MTV312,8 %18,0 %3 648 00075 %
Sub2,7 %3,2 %2 626 00054 %
AVA1,7 %1,8 %1 928 00040 %
C More Total0,6 %0,6 %393 0008 %
MTV yhteensä17,8 %23,6 %3 941 00081 %
Nelonen6,9 %8,8 %3 306 00068 %
Jim2,3 %2,1 %2 224 00046 %
Liv1,9 %2,0 %2 004 00041 %
Hero1,2 %1,5 %1 521 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,3 %3 614 00074 %
TV52,1 %1,9 %2 238 00046 %
Kutonen1,8 %2,0 %1 724 00035 %
Frii1,6 %1,6 %1 426 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %121 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 225 00025 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %3 033 00062 %
STAR Channel2,3 %1,7 %1 857 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 478 00030 %
Disney Finland4,6 %3,2 %2 293 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %308 0006 %
Muut3,7 %3,3 %1 783 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.