Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 36-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %25,7 %1 534 00058 %
Yle TV210,7 %9,3 %1 522 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %932 00035 %
Yle yhteensä40,4 %37,9 %1 808 00069 %
MTV319,5 %24,1 %1 663 00063 %
Sub5,1 %5,5 %1 203 00046 %
AVA2,3 %2,2 %769 00029 %
C More Total2,2 %2,4 %414 00016 %
MTV yhteensä29,2 %34,2 %1 841 00070 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 453 00055 %
Jim2,6 %1,9 %894 00034 %
Liv1,2 %1,4 %779 00030 %
Hero0,7 %1,0 %494 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,9 %1 652 00063 %
TV53,0 %3,0 %1 053 00040 %
Kutonen3,6 %2,9 %856 00033 %
Frii1,4 %1,0 %583 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0001 %
TLC1,1 %0,9 %509 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,0 %1 326 00050 %
STAR Channel2,3 %2,0 %721 00027 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %710 00027 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 011 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,0 %678 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 134 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.