Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 36-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %25,5 %3 194 00060 %
Yle TV29,4 %7,6 %3 047 00057 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 905 00036 %
Yle yhteensä39,2 %36,0 %3 756 00070 %
MTV323,9 %28,6 %3 519 00066 %
Sub4,3 %4,4 %2 298 00043 %
AVA2,7 %2,6 %1 613 00030 %
C More Total1,6 %1,6 %728 00014 %
MTV yhteensä32,5 %37,1 %3 840 00072 %
Nelonen7,4 %9,3 %3 012 00057 %
Jim2,2 %1,6 %1 657 00031 %
Liv1,6 %1,7 %1 645 00031 %
Hero0,7 %0,9 %936 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,5 %3 415 00064 %
TV52,7 %2,5 %1 990 00037 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 452 00027 %
Frii1,7 %1,3 %1 160 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0001 %
TLC1,8 %1,6 %1 094 00021 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,5 %2 621 00049 %
STAR Channel1,9 %1,7 %1 309 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 220 00023 %
Disney Finland4,6 %3,5 %1 856 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,2 %1 269 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.