Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 36-39/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %24,2 %1 119 00081 %
Yle TV28,5 %7,5 %966 00070 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %653 00047 %
Yle yhteensä36,1 %34,3 %1 192 00087 %
MTV322,6 %26,2 %1 128 00082 %
Sub4,8 %5,0 %774 00056 %
AVA3,2 %3,2 %599 00044 %
C More Total1,5 %1,2 %247 00018 %
MTV yhteensä32,1 %35,6 %1 184 00086 %
Nelonen8,1 %10,5 %935 00068 %
Jim2,2 %1,7 %583 00042 %
Liv1,6 %1,8 %603 00044 %
Hero0,9 %1,2 %359 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,2 %1 067 00078 %
TV53,2 %2,8 %694 00050 %
Kutonen2,9 %2,6 %570 00041 %
Frii2,1 %1,6 %452 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %24 0002 %
TLC1,5 %1,6 %377 00027 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,7 %893 00065 %
STAR Channel1,8 %1,7 %430 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %467 00034 %
Disney Finland4,9 %3,7 %652 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %3,0 %397 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 286 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.