Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 376 000
Viikot: 40-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 270 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %23,2 %1 110 00081 %
Yle TV26,8 %6,7 %958 00070 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %716 00052 %
Yle yhteensä34,1 %32,5 %1 184 00086 %
MTV322,8 %25,3 %1 137 00083 %
Sub4,8 %5,2 %774 00056 %
AVA3,3 %3,3 %635 00046 %
C More Total1,6 %1,4 %276 00020 %
MTV yhteensä32,4 %35,3 %1 198 00087 %
Nelonen9,1 %11,7 %979 00071 %
Jim2,0 %1,7 %595 00043 %
Liv1,7 %1,7 %597 00043 %
Hero1,2 %1,6 %436 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,7 %1 087 00079 %
TV53,3 %2,9 %726 00053 %
Kutonen3,2 %2,6 %591 00043 %
Frii2,1 %1,7 %457 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %25 0002 %
TLC1,6 %1,3 %398 00029 %
Warner Bros. Discovery10,8 %8,9 %910 00066 %
STAR Channel2,1 %1,9 %459 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %468 00034 %
Disney Finland5,2 %3,9 %659 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,2 %3,3 %406 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 270 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.