Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
Viikot: 40-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,7 %613 00043 %
Yle TV28,6 %6,6 %648 00046 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,2 %247 00017 %
Yle yhteensä20,6 %18,5 %843 00059 %
MTV324,3 %25,7 %764 00054 %
Sub6,8 %6,7 %497 00035 %
AVA2,8 %2,7 %317 00022 %
C More Total2,5 %2,9 %162 00011 %
MTV yhteensä36,4 %38,0 %902 00064 %
Nelonen11,9 %16,0 %727 00051 %
Jim3,4 %3,4 %381 00027 %
Liv2,5 %2,4 %309 00022 %
Hero0,9 %1,1 %181 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %22,8 %852 00060 %
TV54,3 %4,1 %411 00029 %
Kutonen3,7 %2,9 %295 00021 %
Frii2,2 %1,9 %186 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %17 0001 %
TLC3,1 %2,8 %241 00017 %
Warner Bros. Discovery13,4 %11,9 %604 00043 %
STAR Channel5,3 %4,5 %329 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %188 00013 %
Disney Finland7,2 %5,8 %420 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,0 %4,8 %349 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.