Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 40-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,4 %1 558 00059 %
Yle TV28,3 %7,2 %1 516 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %972 00037 %
Yle yhteensä38,0 %35,5 %1 818 00069 %
MTV320,0 %23,4 %1 665 00063 %
Sub5,4 %6,1 %1 213 00046 %
AVA2,4 %2,4 %815 00031 %
C More Total2,4 %2,6 %453 00017 %
MTV yhteensä30,2 %34,5 %1 842 00070 %
Nelonen7,6 %9,4 %1 500 00057 %
Jim2,6 %2,2 %910 00035 %
Liv1,2 %1,3 %785 00030 %
Hero1,0 %1,4 %580 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,4 %1 680 00064 %
TV53,0 %3,1 %1 055 00040 %
Kutonen3,9 %3,1 %898 00034 %
Frii1,5 %1,3 %588 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0001 %
TLC1,0 %0,8 %529 00020 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,6 %1 353 00051 %
STAR Channel2,5 %2,2 %744 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %691 00026 %
Disney Finland6,0 %4,5 %1 010 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,4 %4,1 %714 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.