Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2023
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 529 000
Viikot: 40-43/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %24,3 %1 597 00063 %
Yle TV26,5 %5,8 %1 470 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %992 00039 %
Yle yhteensä36,2 %32,9 %1 816 00072 %
MTV328,4 %32,1 %1 771 00070 %
Sub3,2 %3,4 %1 057 00042 %
AVA3,4 %3,1 %935 00037 %
C More Total1,0 %0,8 %319 00013 %
MTV yhteensä36,0 %39,4 %1 905 00075 %
Nelonen8,7 %11,4 %1 530 00061 %
Jim1,9 %1,4 %804 00032 %
Liv2,0 %1,9 %843 00033 %
Hero0,9 %1,0 %523 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,8 %1 711 00068 %
TV52,7 %2,2 %939 00037 %
Kutonen1,2 %1,1 %613 00024 %
Frii2,2 %1,6 %579 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC2,7 %2,3 %617 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,3 %1 274 00050 %
STAR Channel1,6 %1,6 %583 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %483 00019 %
Disney Finland3,3 %2,8 %820 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,6 %2,3 %587 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 131 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.