Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
Viikot: 31-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 667 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 63 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %22,6 %1 222 00046 %
Yle TV222,5 %24,4 %1 265 00048 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,3 %750 00028 %
Yle yhteensä49,9 %49,4 %1 469 00056 %
MTV315,1 %18,2 %1 205 00046 %
Sub4,8 %5,0 %912 00035 %
AVA1,9 %1,8 %521 00020 %
C More Total1,3 %0,7 %255 00010 %
MTV yhteensä23,1 %25,7 %1 367 00052 %
Nelonen6,5 %7,2 %1 101 00042 %
Jim2,4 %1,9 %635 00024 %
Liv1,1 %1,2 %534 00020 %
Hero0,7 %1,1 %381 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,4 %1 230 00047 %
TV52,3 %2,4 %735 00028 %
Kutonen3,1 %2,5 %632 00024 %
Frii1,4 %1,1 %459 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %24 0001 %
TLC0,9 %0,8 %373 00014 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,1 %980 00037 %
STAR Channel2,3 %2,0 %557 00021 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %538 00020 %
Disney Finland5,4 %4,2 %778 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,1 %2,3 %472 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 667 00063 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.