Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
Viikot: 31-35/2023
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 433 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,9 %2 511 00047 %
Yle TV220,1 %21,9 %2 546 00048 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %1 539 00029 %
Yle yhteensä48,6 %47,5 %3 025 00057 %
MTV317,9 %20,8 %2 522 00047 %
Sub4,1 %4,2 %1 712 00032 %
AVA2,5 %2,6 %1 114 00021 %
C More Total1,1 %0,6 %484 0009 %
MTV yhteensä25,7 %28,2 %2 841 00053 %
Nelonen6,2 %7,0 %2 145 00040 %
Jim2,1 %1,7 %1 190 00022 %
Liv1,7 %1,8 %1 159 00022 %
Hero0,7 %1,1 %752 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,6 %2 470 00046 %
TV52,3 %2,3 %1 398 00026 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 057 00020 %
Frii1,8 %1,5 %926 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,9 %1,7 %826 00015 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %1 949 00037 %
STAR Channel1,9 %1,7 %982 00018 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %916 00017 %
Disney Finland4,2 %3,4 %1 403 00026 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,7 %2,0 %885 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 433 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.