Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 18-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,9 %1 674 00064 %
Yle TV28,5 %7,6 %1 486 00057 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 052 00040 %
Yle yhteensä37,6 %32,9 %1 882 00072 %
MTV318,6 %24,2 %1 784 00068 %
Sub4,1 %4,6 %1 230 00047 %
AVA1,5 %1,6 %776 00030 %
C More Total3,8 %3,4 %408 00016 %
MTV yhteensä28,0 %33,8 %1 933 00074 %
Nelonen8,4 %11,2 %1 510 00058 %
Jim3,1 %2,9 %979 00037 %
Liv1,2 %1,3 %816 00031 %
Hero1,2 %1,5 %700 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,8 %1 701 00065 %
TV52,7 %2,4 %1 074 00041 %
Kutonen3,7 %2,9 %966 00037 %
Frii1,3 %1,5 %610 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,0 %0,8 %502 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,9 %1 415 00054 %
STAR Channel2,8 %2,3 %783 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %758 00029 %
Disney Finland6,0 %4,4 %1 083 00041 %
Paramount Network0,5 %0,4 %210 0008 %
AlfaTV0,7 %0,9 %520 00020 %
Muut4,3 %3,2 %604 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 205 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.