Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 18-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,1 %30,3 %1 165 00095 %
Yle TV28,4 %7,7 %1 007 00082 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %909 00074 %
Yle yhteensä48,2 %41,2 %1 176 00096 %
MTV320,5 %26,1 %1 118 00091 %
Sub2,0 %2,8 %708 00058 %
AVA1,8 %1,7 %607 00050 %
C More Total1,9 %1,6 %193 00016 %
MTV yhteensä26,3 %32,1 %1 149 00094 %
Nelonen7,6 %10,8 %969 00079 %
Jim2,0 %1,5 %632 00052 %
Liv1,4 %1,4 %637 00052 %
Hero0,8 %0,9 %461 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,7 %1 032 00084 %
TV51,7 %1,5 %685 00056 %
Kutonen1,7 %1,2 %514 00042 %
Frii1,8 %2,0 %472 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,8 %1,2 %437 00036 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,0 %851 00070 %
STAR Channel1,2 %1,2 %466 00038 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %455 00037 %
Disney Finland3,2 %2,4 %644 00053 %
Paramount Network0,2 %0,1 %90 0007 %
AlfaTV1,4 %1,9 %591 00048 %
Muut1,8 %1,6 %239 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 193 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.