Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 18-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,1 %1 612 00066 %
Yle TV28,2 %7,6 %1 397 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 027 00042 %
Yle yhteensä37,8 %33,1 %1 771 00073 %
MTV318,7 %24,2 %1 692 00070 %
Sub4,0 %4,6 %1 174 00048 %
AVA1,5 %1,6 %765 00032 %
C More Total3,8 %3,4 %388 00016 %
MTV yhteensä28,0 %33,7 %1 828 00075 %
Nelonen8,2 %11,1 %1 429 00059 %
Jim3,2 %2,9 %959 00039 %
Liv1,2 %1,3 %799 00033 %
Hero1,2 %1,5 %690 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,8 %1 613 00066 %
TV52,7 %2,4 %1 037 00043 %
Kutonen3,8 %2,9 %946 00039 %
Frii1,4 %1,5 %602 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,0 %0,8 %492 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,9 %1 356 00056 %
STAR Channel2,8 %2,2 %748 00031 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %736 00030 %
Disney Finland6,0 %4,3 %1 035 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %208 0009 %
AlfaTV0,7 %0,9 %513 00021 %
Muut4,2 %3,1 %559 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.