Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
Viikot: 18-21/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %23,6 %1 823 00068 %
Yle TV27,7 %5,9 %1 527 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 091 00041 %
Yle yhteensä39,2 %32,2 %2 056 00077 %
MTV322,0 %27,1 %1 909 00071 %
Sub3,0 %3,4 %1 144 00043 %
AVA2,4 %2,3 %926 00035 %
C More Total1,5 %1,3 %284 00011 %
MTV yhteensä28,9 %34,1 %2 087 00078 %
Nelonen10,9 %15,5 %1 611 00060 %
Jim2,1 %1,6 %818 00030 %
Liv2,3 %2,3 %943 00035 %
Hero0,9 %1,0 %574 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %20,3 %1 826 00068 %
TV52,1 %1,9 %987 00037 %
Kutonen1,5 %1,2 %696 00026 %
Frii2,0 %1,9 %600 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,5 %1,8 %652 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,1 %1 400 00052 %
STAR Channel1,7 %1,7 %658 00025 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %553 00021 %
Disney Finland3,3 %2,6 %914 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %159 0006 %
AlfaTV0,9 %1,2 %533 00020 %
Muut2,8 %2,3 %520 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.