Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 13-17/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 024 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,5 %1 596 00066 %
Yle TV29,1 %8,2 %1 463 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %1 103 00045 %
Yle yhteensä40,9 %35,7 %1 767 00073 %
MTV315,5 %20,4 %1 649 00068 %
Sub3,6 %4,1 %1 185 00049 %
AVA1,6 %1,6 %806 00033 %
C More Total2,4 %2,3 %372 00015 %
MTV yhteensä23,1 %28,5 %1 795 00074 %
Nelonen8,7 %11,4 %1 516 00062 %
Jim3,3 %3,4 %974 00040 %
Liv1,5 %1,5 %878 00036 %
Hero1,2 %1,6 %728 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,9 %1 676 00069 %
TV52,0 %1,9 %1 033 00043 %
Kutonen3,9 %3,1 %1 025 00042 %
Frii1,5 %1,5 %638 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0002 %
TLC1,0 %0,8 %515 00021 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 386 00057 %
STAR Channel2,9 %2,3 %807 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %790 00033 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 090 00045 %
Paramount Network0,5 %0,5 %220 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %529 00022 %
Muut5,0 %4,6 %628 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 024 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.